mandag 9. juni 2014

Sommerlig bella tunika

Tidligere har jeg strikket en bella jakke til lillemor. Jeg forelsket meg litt i mønsteret, og enda jeg sjelden gidder å strikke samme mønster to ganger, gjorde jeg det med dette. En veldig annen variant da, denne gangen ble det en tunika strikket i sandnes duo, en blanding av ull og bomull. Størrelsen var jeg usikker på, jeg har boka "babystrik på pinde 3" av Lene Holme Samsøe hvor oppskriften er opp til to år, men gadd rett og slett ikke kjøpe "børnestrik på pinde 3,5-4", bare på grunn av størrelsen. Dermed strikket jeg i vei, og kjolen ble egentlig akkurat som jeg håpet. Litt i største laget nå, så hun kan vokse med kjolen. Derfor laget jeg den også såpass lang, så her er det faktisk en mulighet for at lillemor ikke arver! (Det er to år mellom dem)


















































































2 kommentarer:

  1. Kjempe fin jente i en flott kjole :) Dette mønsteret kan man lett strikke to av ja :)

    SvarSlett
  2. Takk :) Hehe, vurderer faktisk tunika til lillemor i samme mønster nå ;) Men, får gå for noe annet ;)

    SvarSlett