onsdag 11. juni 2014

Osloanorakk sett

Strikke gjør jeg stort sett hele tiden, mens blogginga går i rykk og napp :)
Her kommer et sett jeg var ferdig med i vår, klart til neste vinter.



























Genseren er osloanorakken fra pickles, strikket i drops nepal. Buksen er tatt utgangspunkt i kjekkas-bukse fra pickles, men jeg ville ha beina strammere nederst, så her tok jeg inn mye flere masker en hva oppskrifta sa.




















Osloanorakken har jeg lenge hatt lyst å strikke. Storesøster skulle få velge farge på genseren, og ville da ha blå genser. Dette er altså mitt svar på "blå" ;) Men både jeg og storesøster var såre fornøyd med fargevalget :) "hjertegenseren" kaller storesøster denne. Knappene er kjøpt på flittiglise i horten.



















Tidligere har jeg strikket snorer fram og tilbake, men denne gangen er snoren på buksa er strikket rundt. Dette er en teknikk jeg nylig har lært, og kommer til å fortsette å bruke.

Underveis i prosessen angret jeg litt på at buksa ble "motsatt" i fargene som genseren, og vurderte flere ganger å rekke opp og begynne på nytt. Da settet var ferdig, var jeg veldig fornøyd jeg ikke gjorde det, jeg syns faktisk den ble mye finere sånn den er, når det først kom på!



























Bildet ble veldig "i farta" på vei til barnehagen en dag, men her er hun iallefall i settet :)

1 kommentar: