onsdag 30. april 2014

Vårlig hjelmlue

Her har været vært nærmest sommer den siste uken, mens jeg fortsatt sitter med ullstrikk. Så et lite værskifte til mer blåst og skyer gjorde meg nesten glad nå som jeg bare måtte lage en hjelmlue fra den store guttestrikkeboka. Det hadde jo vært synd å pakke den vekk før den i det hele tatt ble tatt i bruk! Lillemor sover luren sin, så jeg har ikke fått prøvd den på enda, men krysser fingrene for at den passer :)


























Luen er strikket i baby panda fra rauma, og oppskriften er fra charlott pettersens bok den store guttestrikkeboka



























Håper på at dette skal bli en favorittlue til kjølige vår og sommerdager :)

1 kommentar:

  1. Så masse fint du strikker!

    Jeg holder på med denne lua nå, har du mulighet til å hjelpe meg? Jeg får ikke mønsteret til å gå opp. Det står at du alltid skal avslutte med 2vr. men jeg har nå 4 masker igjen og skal egentlig ta 2 vr og 2 r. SKal jeg heller da bare ta 1vr, 1r,2vr? Takknemlig for svar:)

    SvarSlett